2011. december 14., szerda

Kiakasztó reklámok

Minden héten megveszem évek óta az egyik hetilapot, amibe jócskán kerülnek reklámok, hirdetések. Az egyiken nagyon kiakadtam, megtudtam belőle, hogy Görög Zita környezettudatos, zöld anyuka, mert a Persil Expert mosóport használja. Hogy ez miért is vall környezettudatos gondolkodásra? Na azt nem értem. Azt írják, hogy azért, mert ebből csak 80gr kell, ill. a kisebb kiszerelés miatt a csomagolásnál és a szállításnál is kevesebb energiát és alapanyagot igényel. Nem tudom miért kell azzal reklámozni a mindenféle vegyszert és káros anyagot tartalmazó mosóport úgy, mintha az környezetkímélő lenne. Van aki ezt el is hiszi? Ez kb. olyan szintű reklám, mint a Haribo gumicukoré, ott egy dietetikus fejtegeti, hogy mitől is olyan egészséges a gumicukor a gyerekeknek. Úgy látom divat most a környezettudatosságot, meg "zöld" dolgokat előhozni. Mondjuk, ha tényleg arról is van szó, akkor semmi gondom vele, de az, hogy a nagy multicégek ezzel akarják eladni a termékeiket-hát ez több mint bosszantó