2011. november 24., csütörtök

Pelenkabetétek



A mosható pelenka legfontosabb eleme a nedvszívó betét. Nekem 3 féle van: pamut külsejű, frottíros mikroszálas töltettel és kenderbetét. Mindegyikkel elégedett vagyok, jól szívják a nedvességet és puha anyag érintkezik a baba bőrével. Kedvencem a kender betét, egy hosszú anyagot össze lehet patentolni és így 3 rétegű betét jön létre, ami még így is csak 1 cm vastag. Első látásra nem gondoltam, de a kender rengeteg nedvességet föl tud szívni, és a szálak mélyére vezeti. A kender igénytelen növény, kevés vizet igényel a termesztése és vegyszerezni sem kell. Tapintásra kicsit kemény, de a nedvszívása tényleg nagyon jó. Kinéztem egy kender pelenkabelsőt éjszakai pelenkázáshoz, bár ott még nem járok.  Ami még hiányzik a betétek közül az a bambusz betét, de hamarosan azt is beszerzem. A bambuszból készült textilnek nagyon nagy a nedvszívása állítólag (ezt majd letesztelem), és külön pozitívum, hogy a bambusz vegyszerek nélkül is nagyon gyorsan, hatalmasra nő. A kender és bambusz termesztése meglehetősen környezetbarát. Én ezeket a környezettanulmányokat nem nagyon követem, de megnyugtató, hogy a pelenka előállítása nem terhelte a környezetet annyira, mint a papírpelenka gyártása. Én mindig 2 betétet teszek a zsebes pelusba, egyet a zsebbe, egyet fölülre, így 4 órát is kibír, ha Bogi elalszik és nem tudom átpelenkázni. Sokan úgy spórolnak a ppapírpelenkával, hogy napközben is 5-6 órahosszáig fönn hagyják, pedig 2-3 óra után a vizelet elkezd bomlani és ez nem tesz jót a babának. 2-3 óránként én is igyekszem lecserélni a pelust. A betétek és a pelenka védelme érdekében lehet használni ún. kakifogó betétet, ez egy nagyon vékony papírbetét, ami 100%-ban lebomlik. Elvileg megfogja a kakit (azért az anyatejeset nem, később majd meglátjuk) és ki lehet dobni a wc-be. Ha csak pisis lett 2-3-szor ki lehet mosni. Popsitörlő helyett is használtam már és úgy is bevált. Az eldobható pelenka teli van fincsi kis műanyag, ragasztó és festék összetevőkkel, amiknek ki tudja milyen hatásai vannak a bőrre és az egészségre. Ezek a természetes anyagok biztos jók a baba bőrének.