2011. november 10., csütörtök

Mosható pelenka a mindennapokban

Pelenka készletünk
Egy baba míg eléri a szobatisztaságot, úgy 2-2,5 éves korában, több tonna eldobható pelenkát fogyaszt el. Ezek a pelenkák egyrészt tele vannak mindenféle kemikáliákkal, másrészt kb. 100 év alatt bomlanak le. 5 éve hallottam először a mosható nadrágpelenkáról, ami a környezetet és a pénztárcát is kíméli. Nekem fontos az is, hogy ezek az ökos dolgok lényegesen olcsóbbak. Így 4 gyerek mellett nagyon meg kell nézni mire adunk ki pénzt. Amikor Gyöngyi volt baba akkor vettem Monapel pelenkát, ami egy magyar gyártó terméke. Kiszolgált eddig 2 gyereket, most már a 3. gyereknél jár és még mindig használható. Azóta sok új termék jelent meg a mosható pelenka piacon, ezek angol, amerikai pelusok, szép mintásak, csinosak és jó nedvszívóak. Az én készletem jelenleg 10 Monapelből és 5 angol, amerikai pelusból, ill. 12 plusz betétből áll. Még 5 angol pelust akarok beszerezni és meg is van a készlet a pelenkás korszak végéig. Ki is számoltam, mivel a Monapelek már megvoltak a betéttel együtt, az újonnan vásárolt pelenkákra 20 ezer Ft-ot költöttem eddig. Ha ezt elosztom 30 hónappal 670 Ft-ra jön ki a havi költség. Ehhez persze hozzájön a mosási költség, mosószer, áram, de még így is jóval olcsóbb, mint a havi 6-7 ezer Ft. Ha valaki drágább pelenkát vesz, az legalább 10000Ft havonta. Igaz, hogy egyszeri nagyobb beruházást igényel a mosható pelus, de 40-50ezer Ft-os készlet 2 gyereket is ki tud szolgálni. Így még inkább megéri. A vaterán, vagy mamami fórumon is lehet kapni használt moshatókat akár 1 db-ot, akár készletet. Szerencsére találtam egy anyukát  nem is messze lakik tőlünk, aki mosható pelusokat árul, újonnan 1800-2500 Ft-ért, tőle szerzem be a legújabb darabokat. Ha valaki egyszer elkezdi, az nem tud leállni. Olyanok ezek a pelenkák, mint egy-egy ruhadarab, nagyon jól néznek ki. Én amúgy is szeretem öltöztetni a lányokat. Minden babást csak biztatni tudok, a legolcsóbb és legkörnyezetkímélőbb pelenkázási mód a mosható pelenka.