2011. november 14., hétfő

Bababőr ápolás

Elvileg már a baba születésekor ellát bennünket a gyerekorvos egy halom recepttel, vehetünk a gyógyszertárban popsikrémet, fürdetőt, hintőport, babaolajat és egyéb kozmetikumokat. Na most nálunk egyetlen kozmetikum van, amit használok, én kevertem :10ml extra szűz szőlőmagolajba 2 csepp levendula és 2 csepp teafa illóolajat tettem. A teafa túl erős illatnak tűnt, a levendulát viszont nagyon szeretem, úgyhogy maradt a levendula, de szerintem anélkül is működik. A teafa remek fertőtlenítőszer, ugyanúgy mint a levendula. Ez a keverék is még érintetlen, ugyanis olyan szép Boglárka popsija a textilpelusban, hogy nem kell semmivel kenni. Nedves törlőkendőt sem használunk, helyette varrtam frottír anyagból kis lapocskákat, és beszegtem a zsákhoz használt anyaggal. Jó kis szett lett belőle, 1 órás munka, pár száz Ft anyagköltséggel. Ezeket fogom használni az olajjal, vagy szárazon. Szerencsére szép Boglárka bőre, így a babaszappanon kívül nincs szükség semmire. Ha időközben mégis szükség lesz ápolószerre nyilván használni fogok valamit. Lehet vásárolni házi kozmetikum készítéséhez alapanyagokat, receptek is vannak a neten, de nem szeretek elméletben gyakorlatot tanulni. Egyik tervem arra az időre amikor már elmozdulhatok Bogi mellől, hogy részt vegyek egy ilyen kencefice készítő tanfolyamon. Addig maradnak az Ilcsi termékek.