2011. november 23., szerda

Ne vásárolj semmit! nap

November utolsó hétvégéjén van a 'Ne vásárolj semmit nap'. Persze ez az egy nap nem oldja meg a fogyasztáscentrikus társadalom problémáit, de figyelemfelkeltésre jó. Főleg ha jó kis programok is vannak e napon.(persze hogy kinek mi a jó az relatív, sajnos sok embert semmilyen programmal nem lehet becserkészni.)

'Átruházott forgatag'

 Ez a kicsit furcsa és nehezen értelmezhető név egy érdekesnek ígérkező programot takar. Pénteken ehhez a naphoz kapcsolódóan és a Nulla Hulladék Hét apropóján a szórólap szerint filmvetítés, kenyérlángos és házimájas készítés, csíráztatás, öko-szatyor lesz a Széchenyi városban. De ami leginkább vonz az az "átruházás", ami azt jelenti, hogy viszel jó állapotú ruhákat, játékokat, könyveket, kapsz érte annyi bilétát, ahány darabot vittél. Ugyanannyi dolgot vihetsz el ingyen, ahányat hoztál. Öko-teregetés néven olvastam már erről, persze ez is Budapesten szokott lenni, oda meg nem megyek föl ezért. Most végre Kecskeméten is lesz, ráadásul 1 háztömbnyire van az a terem, ahol az egész rendezvény lezajlik. Keresek pár ruhát, amit csak úgy őrizgetek, hátha jó lesz még valamire alapon. Kíváncsi vagyok mások hoznak-e olyan dolgot, ami tetszik, vagy hasznosítható, mindenesetre én készülök.

Jó alkalom ez arra, hogy elgondolkodjunk rajta tényleg meg kell-e vennünk mindent, amit a képünkbe tolnak. Hogy ne menjek messzire, ma már a babagondozáshoz százezer dolgot kellene venni, hogy felkészültek legyünk a gyártók szerint. Na meg itt a kedvenc témám, a rövid életű eldobható műanyag pelenka.
Olvastam, hogy Angliában olyan olcsó a ruha, hogy ha beszabadulnak a boltba próba nélkül viszik haza a ruhákat. Otthon fölveszik és ha nem jó, úgy címkéstől megy a segélyszervezetekhez, onnan meg a turkálókba. Nem egyszer vettem én magam is angol turkálóba olyan ruhát, amin még rajta volt az árcédula.
Úgyhogy lehet gondolkodni.