2011. november 15., kedd

"Élménykártyák" karácsonyra

Hétvégén megcsapott a karácsony előszele minket, a városban voltunk a lányokkal, ahol konstatálták, hogy jé, már díszítenek a boltokban. Külön mesét kell kreálni, hogy megmagyarázzuk, hogy is került az üzletbe a karácsonyfa, mikor a Jézuskáig még jó sokat kell aludni. Nálunk a Jézuska hozza az ajándékot és Jézus születését ünnepeljük ezen a napon, úgyhogy e köré építjük a kínos kérdésekre tett válaszokat. A legjobb amikor látják a sok fenyőárust az utcán. Minek árulnak fát, mikor azt is a Jézuska hozza? Ilyenkor kellenek a frappáns válaszok. Ami nekem nagyon tetszik most egy ötlet, amit a Tudatos Vásárlók Magazinban olvastam. Egy angol, vagy amerikai nő (már nem emlékszem pontosan) megunta, hogy ajándékok után kell szaladgálni, meg a fogyasztásról és megfelelésről szól ez az ünnep is, ezért kitalálta, hogy kis kártyákat gyárt a párja számára. Ezeken a kártyákon különböző tevékenységek, élmények vannak, pl.kimenő a haverokkal, hátmasszázs, hétvégi kirándulás, stb., stb. Szóval, amit a másik szeret. Ezek a kártyák tetszőleges időpontban beválthatók a párunknál. Én föllelkesültem, Zoli kevésbé, azért én írok neki néhány kártyát. Az én kártyáimra is lenne jó pár ötletem. Mondjuk Boglárkától kaphatnék 'elengedem anyát moziba, vagy végigalszom egy éjszakát' kártyát. Erre azt hiszem még legalább egy évet várni kell. Már töröm a fejem mik legyenek Zoli kártyáján. Az eredeti ötlet szerint semmiféle tárgyat nem is ajándékoznak így egymásnak, hanem külön figyelmet és odafigyelést. Nálunk a gyerekek miatt azért még nem lehet ezt megvalósítani, mert akkor jön a kérdés, hogy anya meg apa miért nem kapott a Jézuskától semmit. Lesznek tárgyak is ezért, de szerintem ez egy jó alternatíva az ajándékozásra.