2011. november 14., hétfő

Használt pelenkák tárolása

A pici fürdőszobánkban átvette az uralmat a mosható pelus. Van egy vödör a Monapelek és betétek tárolására, egy kis lavór a zsebesek átöblítésére, a törölközőszárítón száradnak a betétek, a kád fölötti szárítón várnak mosásra a zsebesek. Két fő tárolási mód van, a száraz és a nedves. A Monapeleket lehet áztatni, én 10 liter vízhez adok 1dl ecetsav esszenciát, a hideg vízzel, kézzel átöblített pelusok itt áznak 1-2 napig. A zsebeseket nem lehet áztatni, mert tönkre tenné a vízzáró réteget, ezt csak átöblítem egy kis lavórban, kicsavarom és fölakasztom száradni. Nálunk a család nagysága és a ruhák mennyisége miatt 2 naponta mosni kell, a pelenkákat mosóhálóba teszem és a többi fehér ruhával együtt kimosom. Szárítani a Monapelt és a betéteket lehet a radiátoron, de a zsebeseket nem. A zsebesekkel egy kicsit több macera van ilyen téren, de gyorsabban száradnak. Még töltöm fel a készletet, de a jelenlegi 16 db-bal is elvagyok, betétet azonban kell még vennem legalább 20 db-ot. Ma délelőtt tettünk egy kört a városban, vettem hajfestéshez való gumikesztyűt, mert a sok pacsálástól kiszáradt a kezem. Van 2 új mosóhálóm is, és vettem egy szép bordó mintás anyagot pelenkatartó zsák varrásához. Boglárka mindeközben jót aludt rajtam a kendőben. Cserébe nem volt idő főzni magamnak, de most úgyis vannak tartalék kilóim. Az anyagot már beavattam, következhet a varrás.